Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus που υλοποιείται στο σχολείο τη φετινή σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ισπανία.
Υλοποιώντας το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122 με κωδικό Κωδικός: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000123767 και τίτλο «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ Τ.Π.Ε.», οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Ασσήρου Τσαπράνη Άννα και Νίκας Διογένης μαζί με 10 μαθητές και μαθήτριες του σχολείου, ταξιδέψαμε στην πόλη Πλασένθια (Plasencia) της Ισπανίας, στην Εξτρεμαδούρα (Extremadura) για τις δραστηριότητες της προγραμματισμένης κινητικότητας. Το σχολείο υποδοχής ήταν το IES Gabriel y Galán.

Σκοπός του προγράμματος είναι να αναδειχτούν τα κοινά στοιχεία των δύο πολιτισμών μέσω της βιωματικής γνωριμίας με υλικά, άυλα και περιβαλλοντικά στοιχεία πολιτιστικής κληρονομιάς.
Με απευθείας πτήση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Aegean, η ελληνική αποστολή έφτασε από την Αθήνα στη Μαδρίτη. Εκεί με μισθωμένο λεωφορείο, έγινε περιήγηση και επίσκεψη σε χαρακτηριστικά μνημεία της ισπανικής πρωτεύουσας. Μετά από διαδρομή 3 ωρών η αποστολή έφτασε στην πόλη Πλασένθια. Στον τόπο άφιξης μας υποδέχτηκαν εγκάρδια καθηγητές και μαθητές του σχολείου υποδοχής. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο ακολούθησε βόλτα και πρώτη γνωριμία με την πόλη.

Την επόμενη 1η ημέρα, εκπαιδευτικοί και μαθητές μας καλωσόρισαν εγκάρδια στο σχολείο Αίθουσα Συνελεύσεων με μουσικές και πολιτιστικές παραστάσεις. Στη συνέχεια αφού έγινε επίσκεψη σε διάφορα μέρη του σχολείου οι μαθητές στην αίθουσα τεχνολογίας πήραν μέρος σε μαθήματα ρομποτικής. Μετά το μεσημεριανό γεύμα αφού επισκεφτήκαμε τα κοντινά πάρκα Los Pinος και Coronation, μεταβήκαμε στο Πανεπιστήμιο της πόλης όπου έγινε διάλεξη για τη σημασία της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και των δασών.


Την 2η μέρα έγινε ξενάγηση στα αγγλικά στην υπέροχη παλιά πόλη, επίσκεψη στην τοπική αγορά και στη συνέχεια καλωσόρισμα από τον Δήμαρχο στο Δημαρχείο της πόλης και ξενάγηση στους χώρους του. Υπήρχαν πολλές αίθουσες συνεδριάσεων ανοιχτές στο κοινό, αίθουσες δραστηριοτήτων και διαλέξεων, στολισμένες με εντυπωσιακά έργα τέχνης και στοιχεία της ισπανικής ιστορίας και κουλτούρας. Το απόγευμα τα παιδιά πήραν μέρος σε κωπηλασία με κανό στον ποταμό Jerte.

Την 3η μέρα οι μαθητές συμμετείχαν σε πολιτιστικές δραστηριότητες στο σχολείο όπως (διαγωνισμός μαγειρικής και δοκιμή παραδοσιακών εδεσμάτων, σχολικές καλλιτεχνικές, μουσικές και χορευτικές παραστάσεις)

Η επόμενη ημέρα, περιλάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση σε μια πόλη Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο, το Κάθερες, γνωστή για το μεσαιωνικό της χαρακτήρα, και τα πολυάριθμα ιστορικά της κτίρια. Επίσης έγινε επίσκεψη στο φυσικό μνημείο Los Barruecos και στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Vostell.

Την 5η και τελευταία ημέρα πραγματοποιήθηκαν αποχαιρετιστήριες δραστηριότητες όπως ηχογράφηση ραδιοφωνικού προγράμματος για την εμπειρία των μαθητών από την μετακίνηση, φύτευση δέντρων και αποχαιρετιστήριο γεύμα με πολλά φαγητά που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών όπως τορτίγιας, παέγιας, τάπας, φιδεουά, γαθπάτσο, σαλμορέχο, μίγας, καθώς και δροσιστικά ποτά. Αφού απονεμήθηκαν τα πιστοποιητικά της κινητικότητας στους μαθητές ανανεώσαμε την συνάντησή μας στην Άσσηρο μετά το Πάσχα.



Η λήξη της κινητικότητας ολοκληρώθηκε το βράδυ σε κλίμα συγκίνησης και έκφρασης ευχαριστιών για το συνεργατικό πνεύμα και τη φιλοξενία που μας πρόσφεραν οι Ισπανοί εταίροι μας. Ακολούθησε, το επόμενο πρωινό, η μετάβαση στη Μαδρίτη και η άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το απόγευμα.